ניהול תקציב משק הבית ב- 6 צעדים פשוטים

גם אתם מתיישבים מול ערימת חשבונות שעדיין לא שולמו? גם לכם נגמר הכסף מהר יותר מאשר החודש? מעוניינים לחסוך אך מגלים שבזבזתם (שוב) יותר מדי? לפניכם שישה טיפים פשוטים ליישום היכולים לסייע לכם לגמור את החודש עם פלוס בחשבון הבנק.

בין אם אתם מרוויחים הרבה או מעט, במידה ובסוף החודש גם אתם שואלים את עצמכם לאן הכסף נעלם, סביר להניח שניהול הניירת הביתית אינה כלולה ברשימת התחביבים שלכם. על מנת להקל עליכם וליצור מערכת מעקב אחרי ההוצאות והרגלי הרכישות מוגשים לפניכם שישה טיפים שיכולים לסייע.

1. סיכום הוצאות והכנסות

הצעד הראשון לניהול נכון של הניירת הביתית הינו יצירת רשימה מפורטת של סך ההכנסות וההוצאות החודשיות. קחו דף נייר והכינו טבלה בעלת ארבע עמודות:
– הוצאות קבועות: בעמודה זו רישמו את סך ההוצאות השוטפות של ניהול משק הבית, (שכר דירה, חשבונות מים/גז/חשמל וכו’);
– הוצאות משתנות: בעמודה זו רישמו את ההוצאות המשתנות (קניות בסופר, רכישת ביגוד והנעלה, הוצאות לרכב וכו’);
– הכנסות קבועות: בין ההכנסות הקבועות ניתן לחשוב על המשכורות החודשיות וקצבת הילדים הרבעונית;
– הכנסות משתנות : לדוגמא, עזרה בשכר דירה וקצבת סיוע בתשלומי הביטוח הלאומי.

2. הכניסו סדר בדברים

בידקו האם יש לכם הוצאות כפולות או מיותרות. לדוגמא, האם יש לכם ביטוח בריאות נפרד? מנוי לעיתונים שגם ככה אין לכם זמן לקרוא? חברות במועדון לקוחות הדורש תשלום?

בררו האם מגיעות לכם זכויות עליהן לא ידעתם בכלל כגון עזרה בשכר הדירה, סיוע בתשלומי ביטוח הבריאות, סיוע בתשלומי הפעוטון של הילדים וכו’. באתר www.toeslagen.nl ניתן לקרוא את כל המידע הדרוש לגבי סוגי הסיוע השונים.

3. תיקצוב

אם עברתם את שני הצעדים הראשונים יש ברשותיכם עכשיו רשימה מסודרת ומעודכנת לגבי סך ההוצאות וההכנסות החודשיות שלכם. כעת תוכלו לעבור לחלק הבא: תיקצוב. הורידו מסך ההכנסות את ההוצאות השוטפות ותכננו לעצמכם סכום מסויים איתו תוכלו להסתדר במשך החודש לקניות והוצאות שונות.

4. תוכנית חיסכון

לאחר שערכתם את התיקצוב ובמידה ונשאר לכם סכום מסויים תוכלו לקבוע מה לעשות עם סכום זה. ניתן להעביר את הסכום במלואו לחשבון חיסכון נפרד או לבחור לחסוך רק חלק מסך כל הסכום. שימו לב לא לעשות את הטעות הנוראית ורק לחסוך ולחסוך שהרי המטרה של כל החסכונות היא ליצור מרווח כלכלי מספק על מנת גם להינות קצת מהחיים. אנשים שרק עובדים וחוסכים כל הזמן מתייאשים מהר מאוד כיוון שהם לא מרגישים הנאה וסיפוק מהכסף עליו הם עומלים קשה כדי להרוויח.

5. עירכו מעקב שוטף

גם כשאתם מרגישים שעליתם על דרך המלך וחשבון החיסכון מתחיל לגדול יש לשים לב להמשיך במעקב השוטף אחרי סך ההוצאות וההכנסות. ניתן לצורך זה להשתמש באפליקציות שונות לסמארטפונים של ימינו. אפליקציה בעברית (לא חינמית) וטובה הינה BudgetBook. אפליקציה מומלצת בשפה האנגלית היא Money Monitor (חינמית).

6. אירגון הניירת

על פי חוק אדם פרטי אינו מחוייב בשמירת הניירת הביתית. למרות זאת, מס הכנסה יכול לבקש לראות מסמכים לתקופה של עד 5 שנים אחורה ולכן מומלץ לשמור ניירת מסויימת (פוליסות ביטוח, רכישות של מוצרים גדולים ויקרים, חוזי עבודה ודירה וכו’). קיבעו לעצמכם יום בשבוע בו אתם מתיישבים על הרי הניירת, ממיינים, זורקים לפח את מה שלא צריך, משלמים את החשבונות שהגיעו בשבוע האחרון ומתייקים בקלסר. באותו הזמן ניתן לבצע את המעקב השבועי על סך ההוצאות וההכנסות על פי הצעדים שצוינו למעלה.
בהצלחה!

לימור סמיתס מאמנת ויועצת עסקית הדוברת עברית כשפת אם ואנגלית והולנדית בצורה שוטפת. לימור מציעה מגוון נרחב של שירותים ללקוחותיה. בעלי עסקים מתחילים יכולים לקבל עזרה והכוונה בכל הקשור לפתיחת עסק בהולנד, רישום העסק ברשויות הנכונות, בירור חוקי המדינה בכל הקשור לעסק הספציפי, בניית קבצי הנהלת החשבונות וכו'. לבעלי עסקים קיימים לימור מציעה עזרה ותמיכה בכל נושאי האדמיניסטרציה כגון כתיבת מכתבים, ניהול חשבונות העסק, הגשת הצהרת מס, ניטור נושים ובקרת אשראי ועוד.
לצד כל זאת לימור הינה אשפית אקסל ויש ביכולתה לבנות עבורך כל קובץ אקסל על פי הזמנה מיוחדת המותאם בדיוק לצרכיך.
גם אנשים פרטיים יכולים לפנות ללימור בשאלות, תמיכה והכוונה בנושא ניהול נבון של כלכלת הבית, התמודדות עם המציאות הכלכלית של ימינו, עזרה בהתקשרות והתכתבות מול גורמים הולנדים, מילוי טפסים ועוד.
ניתן ליצור עם לימור קשר דרך אתר האינטרנט שלה www.pakanri.nl או דף הפייסבוק Kanri.pa

    Leave Your Comment

    Your email address will not be published.*