רשת המדיה החברתית לינקדאין הינה פלטפרומה בעלת אופי מקצועי המיועדת לבעלי עסקים ואנשי קריירה. ברשת חברים כיום 200,000,000 חברים ומספר זה הולך וגדל מדי יום.
בעלי עסקים המעוניינים למנף את ההצלחה שלהם חייבים ליצור נוכחות חזקה ברשת זו. המידע המוצג חייב להיות אמין, מדויק ושלם. הדבר הגרוע ביותר שהינכם יכולים לעשות הוא להעלות פרופיל עם חצאי מידע ללינקדאין.
בכתבה זו אנסה לתת לכם מספר טיפים שימושיים ליצירת פרופיל בעל נוכחות חזקה בפלטפורמה זו.
טיפ 1
מלאו את הפרופיל שלכם ככל האפשר – פרופיל הלינקדאין שלכם צריך לתת סקירה מלאה עליכם כולל נסיון תעסוקתי בעבר, קורסים שונים שעברתם וכו’. כאשר חברים אחרים ברשת באים להסתכל בפרופיל שלכם הם מעוניינים לקבל מידע רב ככל האפשר לגביכם.
טיפ 2
העלו תמונת פרופיל טובה המשדרת מקצועיות – חשוב שהתמונה אותה אתם מעלים הינה תמונה עדכנית אשר תוכל לסייע לחברים אחרים לזהות אתכם בזמן אירוע או כנס.
טיפ 3
ביחרו כותרת המשקפת אמירה מסויימת ומעידה על כישוריכם המקצועיים – הכותרת צריכה להיות קלה לקריאה והבנה ויכולה לדוגמא לתאר את מקום העבודה הנוכחי שלכם או את אחד מכישוריכם המקצועיים המתאר אתכם בצורה הנכונה ביותר.
טיפ 4
השתמשו במקטעים – לינקדאין מאפשרת ליצור מקטעים שונים בהם תוכלו לכתוב טקסט ולהבהיר נקודות שונות בצורה קצת יותר מעמיקה. לדוגמא: באפשרותיכם להוסיף מקטע בו תוכלו לכתוב מספר תכונות אופי ונקודות התנהגותיות שלכם בסביבה מקצועית (בעל כישורי מנהיגות, פותר בעיות, עובד טוב בצוות וכו’).
טיפ 5
היפכו את כתובת הקישור לפרופיל שלכם לאישית – לינקדאין מציעה לחבריה את האפשרות לשנות את כתובת הקישור המובילה לדף הפרופיל על ידי התאמתה והוספה של השם לקישור. השתמשו באפשרות זו על מנת לאפשר למנועי החיפוש השונים למצוא אתכם בקלות.
טיפ 6
מיומנויות וכישורים מקצועיים – באפשרותיכם להוסיף כישורים שונים לדף הפרופיל שלכם. לדוגמא: פסיכולוגית תוכל לרשום שהיא “אנושית”, “חמה”, “יודעת להקשיב”. לעומת זאת, לעוסקים בגרפיקה ועיצוב יוכלו להתאים הכישורים “בעל עין חדה”, “בעלת טעם טוב”, “נסיון בעבודה עם פוטושופ ואילוסטרייטר”.
הדבר הנחמד בחלק זה של הפרופיל היא האפשרות שלינקדאין מציעה למשתמשים אחרים אשר יכולים “לאשר” את הכישורים הנ”ל ועל ידי כך לתת הרגשה של אמינות לגבי הנאמר.
טיפ 7
הוסיפו תחביבים לפרופיל – למרות שלינקדאין הינה רשת מדיה חברתית המיועדת לבעלי עסקים ומטרתכם היא כמובן להיראות עסקיים ומקצועיים ככל האפשר, אין דבר המונע מכם להוסיף מספר תחביבים שלא קשורים לתחום עיסוקיכם. להיפך, הצגת התחביבים שלכם תעזור למשתמשים אחרים להכיר אתכם גם כבני אדם ולא רק כבעלי עסקים.
טיפ 8
השקיעו ברשימת אנשי הקשר שלכם – חברים המצטרפים אליכם ברשת הלינקדאין יכולים להוות כלי חשוב ליצירת קשרים נוספים עם בעלי עסקים אחרים. במידה והינכם מעוניינים לשלוח בקשת חברות למשתמש אחר ברשת זו ואינכם מכירים אותו באופן אישי הקפידו לכתוב את הבקשה באופן אישי ולא להשתמש בטקסט הסטנדרטי אותו מציעה רשת לינקדאין. ציינו בזמן הבקשה את הסיבה לבקשתכם (תחומי עניין משותפים, אפשרות לשיתוף פעולה עסקי וכו’).
טיפ 9
צרו קישור לאתר האינטרנט שלכם – במידה ויש ברשותיכם אתר אינטרנט הקפידו לציין זאת בדף הפרופיל שלכם. ודאו שאתר האינטרנט שלכם משדר מקצועיות ומידע נוסף שאינו מופיע בפרופיל הלינקדאין.
טיפ 10
עדכנו בקביעות את ציר הזמן שלכם – בדיוק כמו ברשת החברתית פייסבוק, גם בלינקדאין קיים ציר זמן עליו ניתן לכתוב הודעות קצרות (או ארוכות). ככל שתהיו פעילים יותר ברשת זו כך תזכו לחשיפה גדולה יותר ותוכלו להגיע ליותר ויותר קשרים אשר יכולים לסייע לכם בהמשך דרככם המקצועית.
לסיכום, למרות שכל האמור לעיל נראה כמו הרבה עבודה – זה שווה את המאמץ! ברגע שפרופיל הלינקדאין שלכם יוגדר נכון וחשבוניכם יהיה פעיל תוכלו לגלות מה רשת הלינקדאין יכולה להציע לכם במישור המקצועי.
בהצלחה!