קטגוריית העסק: הפקות אירועים
גיל העסק: 10 שנים
אתר: P4Party Productions
דף פייסבוק: P4Party Productions
כיצד נקרא העסק שלך ומדוע בחרת בשם זה?
קראתי לעסק P4Pary Productions. הייתה לי התלבטות מאוד קשה ובסוף החלטתי לקרוא לזה ככה כי רציתי להביא משהו אישי. ה- P מייצג Personal Attention. הלקוח אצלנו הוא הרבה יותר מאירוע חד פעמי. אנחנו יודעים מתי יש לו יום הולדת, מתי הוא חוגג יום נישואין, מתי הבת שלו סיימה את הלימודים. אנו מנסים ליצור קשר מאוד אישי עם הלקוחות. ה- P מייצגת ארבעה דברים:
מקצועיות – professionalism
מושלמות – Perfection
הפקה – Producing
תשומת לב אישית – Personal Attention
פתיחת העסק לוותה בהרבה התלבטויות. כיוון שהולנד היא לא הארץ שלך וזו לא השפה שלך, את נאבקת בהרבה דברים שלא היית צריכה להתמודד איתם בארץ. מכאן נובע הרצון שלי לעזור לאחרים, כי אני עברתי את הדרך הזאת ולאחר עבודה מאוד קשה הצלחתי לעמוד עם העסק שלי על שתי רגליים.
למה התחלת עם העסק?
במקור אני מגיעה מתחום הריקוד. לימדתי במשך שנים רבות בבית ספר לריקוד. זה תחום שבו מאוד הצלחתי, היה לי בית ספר בבעלותי, הופעתי המון ואז רציתי שינוי. בגלל הנטוורק שלי מתחום הריקוד הכרתי המון להקות ומוסיקאים ואנשים פשוט היו מתקשרים אליי ומבקשים ממני המלצות על להקות. ואז פנה אליי חבר ושאל אותי: “את יהודייה?” וכשעניתי בחיוב הוא אמר לי שאני יכולה לבקש על זה כסף. הרעיון היה לשלוח אמנים ומוסיקאים לאירועים וכשהתחלנו עם זה תכננו שהחבר יהיה אחראי על השוק הפרטי ואני אהיה אחראית על השוק העסקי. משם הכל התגלגל מהר מאוד וכל העסק הפך מהפקת אמנים לחברת הפקות אירועים לכל דבר. גילינו שהלקוחות רוצים שנמצא בשבילם גם את המיקום הכי טוב, נארגן להם את הקייטרינג ופשוט שננהל הכל בשבילם מא’ ועד ת’. בתחילת הדרך התמקדנו מאוד בהבאת אמנים וזמרים מישראל, בין היתר הבאנו את אביב גפן, עידן רייכל, אייל גולן, האחים גת. רצינו להביא מוסיקת עולם כי דרך המוסיקה לא צריך שפה. הכל עבד נהדר עד להגעת המשבר הכלכלי העולמי. אנשים התחילו לשלם פחות על קונצרטים והסיכון הכלכלי היה גדול מדי בשבילנו ולכן עשינו תפנית והתחלנו להתמקד בהפקת האירועים בצורה כוללת. כיוון שאנחנו עדיין רוצים להיות חלק מהקהילה היהודית ישראלית אבל לא רוצים לקחת את הסיכון הכלכלי החלטנו לשים את הפוקוס על חברות בינלאומיות.
כל אירוע הוא בפני עצמו. כל לקוח יש לו את הדרישות שלו. זה יכול להיות אירועי נטוורקינג עד מסיבת עובדים, הפקת מוצר חדש, פתיחת משרד. מאוד מגוון. יש לקוחות שרוצים שנחשוב איתם מבניית הרעיון ועד הפקת האירוע עצמו, אוכל, אומנים. גודל האירוע גם משתנה. אירוע של TEXACO ומדובר ב- 1000 איש אז זה אירוע הרבה יותר גדול מאירועים אחרים אבל הרעיון שלנו זה לשים משהו אישי. וזה לא לשים מפיות עם הלוגו שלי, אם זה עיצוב עם הלוגו של החברה, לתת הופעה שהמנהלים משתתפים ועושים צחוק מעצמם. שבכל מקום תהיה נגיעה אישית.
תארי את העסק שלך במשפט אחד:
עסק שגורם לי לקום כל בוקר עם הרבה חשק. כיף לי לדעת שאני יכולה לעסוק במשהו שגם נותן לי מדי יום סיבה להתקדם, ללמוד ולהעשיר. זהו עסק מאוד מגוון ומשונה. הפקת אירועים זה הרבה מעבר לעניין הלוגיסטי, זה עסק שדרכו ניתן להכיר תרבויות שונות, (כך לדוגמא יש לנו לקוחות מספרד, הולנד, ישראל והודו) ולעבור תהליך למידה מדהים.
מיהו קהל היעד שלך?
בעיקר חברות בינלאומיות גדולות. אבל גם אירועים פרטיים בהם יש משהו מאוד אישי. כבר קרה לנו בזמן תכנון הפקת אירוע פרטי שהתבקשנו על ידי הלקוח ללכת לבחור איתו את הבגדים או לבדוק איך לעצב את הגינה שלו בהתאם לאירוע.
מהן הבעיות או הקשיים בהם נתקלת בתחילת הדרך?
הבעיה העיקרית בה נתקלתי הייתה קידום המוצר שלי. כיוון שכמפיקת אירועים אני בעצם המוצר, השירותים שאני מציעה הם מי שאני ולכן היה לי מאוד קשה להסביר ללקוחות מדוע כדאי להם לשלם לי על השירותים. היה לי מאוד קשה למכור את עצמי.
זה אכן מאוד קשה, איך פתרת את הבעיה הזאת?
ברגע שהתחלתי להפיק אירועים והבנתי שהשירותים שאני מציעה הם פשוט מוצר טוב למדתי איך להעביר את מסר הערך המוסף ללקוח העתידי. הדגשתי שאנחנו מקלים עליו וחושבים בשבילו לפני האירוע ובמהלך הערב עצמו. ברגע שמקבלים פידבק חיובי מלקוחות מתחילים להרגיש גם יותר נוח למכור את השירותים.
כיצד את מבדילה את עצמך מהמתחרים?
מה שמבדיל אותנו זה המקצועיות. אנחנו לא מוותרים ולא חוסכים לא בזמן ולא בכסף כדי להביא מקצועיות ואיכות. כל קשר שיש לנו עם לקוח הוא מתחיל בצורה עסקית ומתפתח להרבה מעבר. רוב הלקוחות שלנו הם לקוחות חוזרים. החוזק שלנו בתור חברה זה לא רק להשקיע ולהביא לקוחות חדשים, מאוד חשוב לנו לשמר את הלקוחות הקיימים. אנחנו נותנים ערך מוסף של שפות (אני באופן אישי דוברת ספרדית, הולנדית, עברית ואנגלית), כלומר אם יש לי פרויקט עם לקוח רוסי אני אקח מפיקה שמדברת רוסית כי ברגע שאת מדברת עם הלקוח בשפת האם שלו שיתוף הפעולה הופך להיות מוצלח יותר.
נכון להיום אנחנו חברת ההפקות היחידה הפועלת בקרב הקהילה ההודית. אחת הלקוחות הגדולים שלנו, (עיריית אמסטרדם) מארגנת את האירועים לקהילה ההודית ומאחר ואנחנו קיבלנו עלינו את ההפקה נכנסנו ללב הקהילה ומאז הם פונים תמיד אלינו.
מה את הכי אוהבת בעבודה שלך?
להיות בלוקיישן באירוע עצמו, לפתור בעיות לא צפויות שקיימות בכל אירוע, לפעול תחת לחץ ולהוציא את האירוע הכי טוב שיש. אני אוהבת לראות את האורחים שנהנים, אני מאוד רגישה אליהם. לא מזמן פנה אליי לקוח ואמר לי באנגלית “אני רק רוצה להגיד לך, את גורמת לי להיראות טוב בעיני הבוסים שלי”. זאת הייתה הרגשה כל כך נהדרת ומחמאה כל כך מרגשת.
הפקת אירוע הינה תהליך מייגע, כל פרויקט יכול לקחת לפחות שלושה חודשים ואני מתכוונת ל- 3 חודשים מאוד אינטנסיביים. אנחנו משקיעים בכל לקוח ומשתדלים לתת לו את ההרגשה שהוא הכי חשוב. לשמחתי יש לי צוות קבוע כבר שנים וזה צוות נהדר שנותן את כל כולו כדי לגרום לי להיראות טוב בעיני הלקוחות.
ספרי על מקרה שהשאיר בך רושם:
חתונת בוליווד. זו הייתה מסיבת חתונה של גבר הודי ואישה הולנדית שנמשכה שלושה ימים. יצרנו אתר ובו היו הסברים לאורחים ההולנדים כיצד הם צריכים להתלבש, כיצד על הנשים לשים את הסארי. ממש למדנו להכיר תרבות ומסורת שונה לגמרי. כשמתמזל מזלך לקחת חלק באירוע כזה שגם למדת דרכו דברים חדשים וגם חווית משהו מדהים אז השמיים הם הגבול. זה היה מאוד מרגש לראות את מיזוג התרבויות בחתונה הזו.
סיימי את המשפט: “אני אהיה באמת מרוצה כש…”
אני כבר מרוצה אבל בד בבד גם תמיד מבקרת את מה שאנחנו עושים כדי להתקדם הלאה. אני חושבת שברגע שארגיש מרוצה לגמרי זה ישתק אותי, אני אתקע במקום. אני מאמינה שתמיד יש מקום לשיפורים.
מהן התוכניות לעתיד?
ליצור עוד רגעים מיוחדים של אירועים בכל מיני סוגים. מכל אירוע אנחנו לוקחים מסקנות ומנסים לשפר ולשדרג לפעם הבאה. להתחדש כל הזמן. מבחינה של אירוע זה לחדש דברים בו, להביא אמנים חדשים או לערוך עיצוב מיוחד. אנחנו רוצים להביא כל פעם משהו שונה. יש לנו שאיפה לצאת לחו”ל. עשינו המון אירועים בחו”ל, בין היתר בבלגיה ומדריד והחלום שלי זה ליצור אירוע בישראל.
מה תציעי ליזמים מתחילים?
להיות ביקורתיים עם דרייב מטורף . אני חושבת שכל יזם צריך להיות נאמן לעצמו ולרעיונות שלו וכמובן להתמיד. אין קיצורי דרך. כל יזם שרוצה להצליח צריך להבין שצריך התמדה ומשמעת עצמית גבוהה, להמשיך למרות שנופלים. שיהיה את הכוח לקום ולהמשיך ולהאמין במה שאתה עושה. גם אם השוק מפותח אתה חייב להאמין שאתה שם וללכת עם זה עד הסוף.