ביום שישי (27.03) החל משעות הבוקר עד שעות הצהריים היתה הפסקת חשמל ברחבי נפת צפון-הולנד. גם באמסטרדם ובשדה התעופה סכיפהול לא היה חשמל ותנועת הרכבות הושבתה למשך שעות רבות. רמזורים ואף שלטי הכבישים המהירים המספקים מידע לנהגים לא פעלו. בתי החולים אמנם הושפעו מהתקלה, אך יש להם גנרטורים משלהם למקרים כאלה. מסתבר שמקור התקלה הוא בתחנת כח (מתח גבוה) הנמצאת בדימן (Diemen) ממזרח לאמסטרדם, אך עדיין לא ברור מה בדיוק גרם לתקלה. בעקבות התקלה פורסם ראיון עם מרצה מהאוניברסיטה הטכנית של איינדהובן (Eindhoven). “חשמל לעולם לא יהיה 100% אמין.” הוא אמר. לפי המרצה, האן סלוטווח (Han Slootweg), יש 20 תחנות כוח, מתוכן 15 מהמתקדמות ביותר (מבחינת יכולת ייצור חשמל). הוא טען שהפסקת החשמל מדגישה שהפסקות חשמל הן בלתי-נמנעות ושעלולה להיות עוד הפסקת חשמל נרחבת במהלך עשרים השנים הקרובות. הוא אף שיבח את הרשויות ההולנדיות שהצליחו לטפל בתקלה במהירות כזו. כל הנוסעים שנתקעו בשדה התעופה המריאו ליעדיהם עוד באותו יום.
בפרלאמנט ההולנדי הראו פחות סימפטיה – שתי המפלגות הגדולות בהולנד (VVD & PvdA) החלו לשאול שאלות בקשר ליציבות הרשת. ערוץ החדשות הממלכתי – NOS
שאמור לספק מידע בזמן מקרי חרום והפסקות חשמל גם הושבת בזמן זה. אך עיתונים וערוצים אחרים הצליחו להתמודד עם התקלה; העיתון NRC, לדוגמא, הדפיס את המהדורה הבאה בהאג הפעם במקום באמסטרדם.
ביום שלישי (24.03) 144 נוסעים ואנשי צוות נספו בהתרסקות מטוס גרמני בהרי האלפים בדרום צרפת, אחת מבין שתי הקופסאות השחורות של המטוס נמצאו וביום חמישי (26.03) גילו שלא היה מדובר בתאונה – טייס המשנה, אנדראס לוביץ, גרמני בן 28, ריסק את המטוס בכוונה. הרשויות הגרמניות אישרו שלא היה לטייס שום רקע הקשור לטרוריזם. מנהל לופטהאנזה (חברת האם של GERMANWINGS) טען שטייס המשנה היה “100% כשיר לטוס”. מהקופסא השחורה היה ניתן לשמוע שטייס המשנה נעל את תא הטייס מבפנים ואז החל להוריד את המטוס לכיוון האלפים. ניתן לשמוע את הטייס הראשי מנסה להכנס לתא הטייס בכוח בזמן שטייס המשנה ממשיך בהנמכת המטוס בדממה מוחלטת.
בעקבות ההתרסקות אימצו חברות תעופה אירופיות את מדיניות חברות תעופה אמריקאיות – הקובעת חובת נוכחות של לא פחות משני אנשים בתא הטייס בזמן הטיסה. אם טייס או טייס המשנה צריך לעזוב, חבר צוות מחליף את מקומו.
למרות האסון המחריד, מטוסים הם עדיין כלי התחבורה הבטוחים בעולם. למרות שבשנת 2014 נספו 924 אנשים בהתרסקויות מטוסים, מספר זה נחשב לחריג ביותר.
השנה החליטה רשות המיסים ההולנדית לאפשר דחיה של דו”ח המס השנתי לשנת 2014. מי שמגיש את בקשת החזר המס לפני 15.04 יקבל את החזר המס כבר לפני חודש יולי. ביום שלישי (24.03) פורסם שכמעט ארבעה מליון אנשים הגישו את הבקשה, מתוכם יותר ממאה אלף הגישו את הבקשה באמצעות טאבלט או טלפון. אפשר לקבל החזר מס על נסיעה בתחבורה ציבורית לעבודה, תרומות למוסדות ציבוריים מעל לשישים יורו, ועוד.
כפי שפירסמנו לפני מספר שבועות, אוהדי מועדון פיינורד (Feyenoord) ההולנדי גרמו לנזק של יותר מ8 מיליון יורו ברומא . ביום שישי (26.03) הסגירו שישה חשודים את עצמם לאחר שמשטרת רוטרדאם פרסמה תיעוד של המהומות ברומא.
הסטודנטים עדיין מתבצרים בבית הבתולות, אך לא ממש עושים כותרות. ביום שבת (23.03) פירסמו הסטודנטים שמשלחת משותפת ל ReThink UvA, De Nieuwe Universiteit ו-Humanities Rally נפגשה עם מנהל אוניברסיטת אמסטרדם על-מנת לדון בהצעה משותפת לפיתרון המשבר. הישיבה הוכתרה בהצלחה ע”י הסטודנטים, אך הנהלת האוניברסיטה עדיין לא פירסמה תגובה לישיבה. המשלחת תיפגש שוב עם הנהלת האוניברסיטה ביום שני (30.03) בתקווה לסיים את המשבר ולהחזיר את אמון הסטודנטים בהנהלת האוניברסיטה.
ביום חמישי (26.03) פורסם דו”ח יוצא דופן בקשר לשריפות בהולנד – כאחת מחמישים מהשריפות הגדולות בהולנד קורות בחממות גידול מריחואנה, מתוכן כ-70% מהחממות מוסתרות בבתים רגילים. דובר עמותת Salvage, שפירסמה את הדו”ח, קרא לתוצאות ”מהממות”. לרוב מדובר בחממות של חובבים בחדר ריק או בעליית גג, מה שמהווה סיכון משמעותי, מכיוון שלהבות יכולות להתפשט מבית לבית בקלות.
פלישה לבתים לא-מיושבים נחשבת לפעילות לא חוקית כבר מספר שנים, אך יש תמיד אנשים שמתעלמים מחוק זה. ביום רביעי (25.03) פונה אחד הבתים באמסטרדם שקיבל את שם החיבה ‘De Slangenpand’ – בית הנחשים’. לבניין זה פלשו ב-1983 והוא הפך להיות סמל לתרבות האלטרנטיבית באמסטרדם. משטרת אמסטרדם פינתה את הבניין בכוח והפולשים ניסו להאבק באמצעות פצצות צבע וזיקוקים, מה שהאריך את המאבק ליותר מחמש שעות. עוברים ושבים עצרו לראות את המחזה, אך לבסוף השתמשה המשטרה בתותח מים על-מנת להרחיקם.